Malin kombinerar sin tjänst som soloflöjtist i Malmö Symfoniorkester (sedan år 2000) med en del kammarmusicerande, solistverksamhet och undervisning i flöjt. Som solist har hon bland annat medverkat tillsammans med dirigenterna Mario Venzago, Rainer Honeck, Håkan Hardenberger, Natalie Studtzmann och Marc Soustrot. Förutom privatundervisandet coachar Malin då och då träblåsare i olika ungdomsorkestrar här hemma. Utomlands är hon sedan 2019 verksam i ett internationellt projekt i Georgien, där PCYO, Pan-Caucasian Youth Orchestra, varje år samlar deltagare mellan 18-28 år från länderna runt Kaukasus, till exempel Turkiet, Ukraina, Armenien, Kazakstan och Azerbadjan med m.fl. Där spelas symfoniorkester på hög nivå i 5-6 veckor med välrenommerade dirigenter så som Gianandrea Noseda, Manfred Honeck, Vasily Petrenko m.fl. Mellan 2003-2017 var Malin årligen inbjuden till norra Italien för att spela kammarorkester vid musikfestivalen i Stresa/Lago Maggiore. Innan MSO spelade Malin några år i Göteborgs symfoniker och sedan i Hovkapellet i Stockholm.
Malin växte upp på Lidingö utanför Stockholm, gick i kommunala musikskolan där hos Bertil Persson, sedan i musikklasserna på Södra Latins gymnasium. Därefter blev det Musikhögskolan i Göteborg, Konservatorium det Stadt Wien och solistklassen vid Det Kongelige Danske Musikkonservatorium. Lärarna var Gérard Schaub, Rudolf Gindlhumer och Toke Lund Christiansen.
Asuka Nakamura började spela piano vid tre års ålder i Nagoya, Japan, och redan vid nio års ålder gjorde hon solistdebut med Mozarts kända Pianokonsert nr 23.
Asuka har gett konserter världen över. I Sverige har hon framträtt med pianokonserter av Grieg, Beethoven, Mozart, Mendelsson och Messiaën. Asuka har haft tävlingsframgångar med priser i Ljunggrenska tävlingen, Göteborg, Blütner Piano Competition, Malmö, och Nordic Piano Competition, Danmark.
Sedan Asuka flyttade till Stockholm har hon erhållit stipendier från Frimurarlogen och från Kungl. Musikaliska akademien fyra år i rad.
Under 2013 gjorde Sveriges Radio dokumentären Mozart har aldrig varit i Japan som är en fri konstnärlig inblick i Asuka Nakamuras resa från Japan och om hennes liv som pianist i Sverige idag.
Ann Elkjär är verksam som kammarmusiker med Göteborg som bas. Hon spelar ofta och gärna nutida musik, till exempel i flöjtkvartetten 40f. Ann är också mycket förtjust i sitt jobb som lektor i flöjtspel vid Musikhögskolan Ingesund, och tycker det är ett hedersuppdrag att få föra arvet efter sina flöjtlärare (William Bennett, Anders Jonhäll, Gerard Schaub) vidare till nästa generation unga musiker. Ann är sekreterare i Föreningen Svensk Flöjt. När hon inte spelar flöjt dansar hon gärna tango – hon har varit i Buenos Aires fem gånger…